Zakelijk 

De kracht van promotie

We weten allemaal dat je mensen naar je bedrijf toe kan trekken door het bedrijf of een producten te promoten. Dit doe je door er over te praten, schrijven en het spotlicht te zetten, ofwel; reclame. Maar aan reclame maken zit natuurlijk ook een risico. Het kan geld kosten, zonder garantie dat je iets terugkrijgt en het kan men meer op de zenuwen werken dan dat het positief prikkelt. In deze blog vertel ik daar meer over. Lees je mee?

Investeren in je bedrijf

Door te investeren in manieren van marketing neem je dus een risico. Maar als je van tevoren goed markt en marketingonderzoek doet, verklein je dat risico aanzienlijk omdat je er zo achter komt wat jouw doelgroep graag ziet. Zo maak je niet een promotie die niet aansluit en compleet willekeurig is, je past je aan. Deze investering is er niet alleen een in de marketing, maar in je hele bedrijf. Als er meer aandacht voor je product komt, kan dat je bedrijf in de lift zetten.

Extra aandacht

Hoe die extra aandacht werkt, zal ik je nog even vertellen. Wanneer met over jouw product hoort, op wat voor manier dan ook (daarover later meer) zal dat blijven hangen, hoe kort het moment van informatie ook was. Hierdoor zal iemand sneller geprikkeld worden om onderzoek te doen naar jouw product wanneer ze aan een dergelijk middel behoefte hebben. Er is zo niet alleen op de marketing plek meer aandacht voor jouw bedrijf, maar men besteedt er achteraf nog steeds aandacht aan.

Zo genereer je interesse

Een veel gebruikte manier van promoten is e-commerce marketing. Het werkt in principe hetzelfde als het maken van reclame maar je doet dit enkel op een online medium. Wat we tegenwoordig veel zien, zijn bekende personen die foto’s of video’s posten met bepaalde producten. Dit slaat erg aan omdat men die personen in de eerste plaats al veel wilde zien. Daarnaast worden social media en dergelijke platformen veel gebruikt gedurende de dag, we zijn de hele dag op het internet te vinden en dus kan je het beste daar promoten, dan zullen veel mensen het zien en dat is wat je toch uiteindelijk wilt.

Manieren van reclame maken

Er zijn dus verschillende manieren van marketing, je kan kiezen voor marketing op straat, online of de televisie. En daarin kan je ook weer keuzes maken tussen foto’s, filmpjes, spelletjes en ga zo maar door. Zorg er vooral voor dat jouw product aanspreekt en betrouwbaar is, dat zal het meeste blijven hangen bij de consument.

Gerelateerde berichten

Leave a Comment